تصویر از آمازون

فیلمهای زیادی در مورد انسانهایی که به طبیعت وحشی پناه میبرند ساخته شده است . یکی از این فیلمها ، فیلم In to the wild  است .( به سوی طبیعت وحشی)

فیلم که بر اساس ماجرایی واقعی ساخته شده است ، در سال 2007 توسط شان پن کارگردانی شده است.  فیلم بر اساس کتابی به همین نام نوشته جان کراکر (Jon Krakauer) ساخته شده است . فیلم ماجرای واقعی کریستوفر مکندلس (Christopher McCandless) را روایت میکند ، که به پیاده روی طولانی در آمریکای شمالی در آلاسکا رفت و نهایتا در اثر گرسنگی ( در فیلم مسمویت در اثر خوردن گیاهان اشتباه هم عامل مرگش عنوان می شود.) در یک اتبوس متروکه می میرد و جسدش در کیسه خوابش توسط یک شکارچی پیدا میشود.

فیلم سرشار از مناظر زیبا هم از رودخانه کلرادو و هم از آلاسکاست .

فیلم برای دو جایزه گلدن گلوب نامزد شد و نهایتا جایزه بهترین آهنگ Original  را برد . ( آهنگ "Guaranteed" اثر  Eddie Vedder ) . این آهنگ زیبا در اپیزود بگذار وحشی بماند پادکست رادیو دیو که قبلا در موردش نوشتم هم آمده و واقعا زیباست .

کریستوفر مکندلس ، در سال 1992 به محدوده شمالی پارک ملی Denali در آلاسکا رسید و سعی کرد نمونه ای از تجربه زندگی در حیات وحش را دنبال کند ، با یک اسلحه ، کتاب خواندن و نوشتن خاطراتش . بعد از 4 ماه اقامتش در حیات وحش با سخت شدن شرایط ، مکندلس تصمیمات اشتباه پشت سر همی میگیرد و نهایتا هنگامی که منابعش کاهش می یابد به این نتیجه میرسد که طبیعت میتواند خیلی سخت گیر باشد ؛ حالا او به این نتیجه رسید که شادی تنها هنگامی که با دوستان و خانواده تقسیم شود ارزش دارد ؛ سعی میکند از رودخانه ای که آمده بود بازگردد ولی رودخانه به خاطر ذوب برفها بسیار عمیق تر و خشمگین تر شده است . او در نهایت به اتوبوس متروکه اش بازمیگردد ، به نوشتن خاطراتش ادامه میدهد و رو به خوردن گیاهان و ریشه آنها می آورد که در نهایت به مرگش ختم میشود.

تصویری به جامانده از مکندلس ، بیزینس اینسایدر

مکندلس ماجرایی واقعی است ، معمولا قهرمانان هالیوودی براحتی از آلاسکا جان سالم به در میبرند ولی در عمل به این سادگی ها نیست . در موردی نادر مکندلس در فیلم موفق به شکار یک موس عظیم الجثه میشود ، ولی در نهایت به دلیل عدم توانایی در نگهداری گوشت تمام این منبع حیاتی فاسد میشود. در نهایت اینکه فیلم جالب و خوش ساختی است . تصویر جالبی از مکندلس واقعی به جا مانده است در کنار اتوبوسی که پناهگاهش بود که از دوربین او که فیلم ظاهر نشده داشته است بدست آمده است.